En aquesta unitat es treballen la percepció i la manera com influeixen la cultura
i els sentits a l’hora de percebre la realitat.
PROGRAMA
- Disposeu de la programació dels continguts, els objectius, els criteris d’avaluació
i les competències bàsiques de la unitat en format Word
i en format PDF
.
- Les solucions de les activitats d’aquesta unitat les trobareu en les pàgines corresponents
de la guia i en un arxiu PDF descarregable
.
COMENÇA
- Disposeu d’una avaluació inicial en format Word (amb rúbriques)
i en format PDF
per a detectar el nivell de coneixements de l’àrea que tenen els alumnes.
- Primer de tot, us proposem que feu l’Activitat inicial
, en què els alumnes han d’endevinar una paraula o un concepte fent servir el mínim
de pistes. Us servirà de motivació i us permetrà valorar el grau de coneixements previs
que tenen.
- La situació plantejada en el còmic i els comentaris dels diferents personatges sobre
La font — l’urinari que Marcel Duchamp, el 1917, va col·locar en una exposició d’art per
a fer reflexionar el públic sobre el fet que qualsevol objecte quotidià, tret de context
i amb algun petit canvi, es pot convertir en una alguna cosa digna d’atenció, és a
dir, digna de ser contemplada de la mateixa manera que contemplem una obra d’art tradicional—
poden ser un bon punt de partida per a introduir la idea de la mirada creativa i perquè
els alumnes comencin a reflexionar sobre què és l’art.