Recull d'endevinalles sobre aliments.
Propostes per treballar les emocions a classe des del blog Fer de mestres.
Proposta per a treballar el traç sobre una textura des del blog Thekirankumar.
Passos per la construcció d'un barret de cuiner (en anglès) en el web Mustknowhow.
Document PDF amb un recull de jocs tradicionals i populars.
Endevinalla de la pàgina web Contes.
Recull d'endevinalles sobre fruites del web Contes
Fer servir les llenties o les mongetes per treballar el traç. Proposeu als alumnes que juguin amb els llegums de forma lliure abans de plantar-los. Després poden fer formes o files, més o menys llargues.
Endreçar les verdures i les fruites del racó de botiguetes, per tipus. Podeu donar-los pautes: posar totes les pastanagues juntes, separar les patates de les cebes...
Classificar les fruites i les verdures amb criteris diferents (colors, formes, etc.). Treballar la noció de quantitat.
Treballar el traç de les grafies fent servir l’aplicació Thekirankumar que trobareu a internet.
Fer unes antenes de formiga si feu files de formigues, per al primer de cada fila o per cada nen o nena. Necessitareu una diadema, dos netejapipes i dues borles.
Fer l’activitat d’observació amb mandarines i proposar que es fixin en la textura de la pell i els grills.
Fer germinar diferents llavors, per exemple, mongetes o llenties. Feu que els alumnes es fixin en el procés de germinació i que determinin quines llavors germinen més o menys ràpid.
Fer sanefes, línies rectes i corbes amb diferent tipus de llegums. Fer composicions amb llegums diferents omplint el revers de la tapa d’un pot de vidre amb una capa de plastilina i, després, enganxar-hi els llegums.
Muntar un racó de joc simbòlic que representi una cuina o un restaurant.
Fer un barret de cuiner i disfressar-se de cuiners i cuineres.
Buscar coses que tenen la lletra a o que comencen per la lletra a. reproduir la lletra amb plastilina.
Fer sucs amb vegetals: pastanaga, raïm, prunes... (poden sortir molts colors). Fer barreges de sucs per aconseguir nous colors per pintar.
Fer un mural amb fotografies dels aliments. Feu una taula de cinc columnes (arrels, tija, flor, fulla i fruit), i digueu als alumnes que hi enganxin fotografies de verdures i hortalisses al lloc corresponent segons la part que ens en mengem.
Disfressar fruites. Digueu als nens que posin ulls a les fruites, que els dibuixin una boca... Aprofiteu per parlar de les emocions a partir de les cares de les fruites.
Descobrir diferents textures (de les fulles, de l’escorça) amb la tècnica del frottage. Poseu, per exemple, fulles a sota del paper, amb les nervacions cap amunt, i fregueu-lo, pressionant una mica, amb ceres toves.
Fer lletres en diferents suports (per exemple, a la sorra, en farina o sucre). Imitar la forma de les lletres amb la pissarra màgica IMAGINA i el model de les làmines de lletres.
Fer una barretina per ballar una sardana (amb feltre, paper de seda o cartolina).