L’escenari d’aquesta unitat és el cos humà. Amb aquest escenari de fons, els alumnes treballaran el text narratiu i explicaran
les seves experiències, consolidaran l’ús de les vocals, treballaran les grafies p i l, llegiran un conte i escriuran un text narratiu breu.
- El treball que proposem en la pàgina d’entrada d’aquesta unitat us servirà per a sondejar
els coneixements previs dels alumnes sobre les grafies p i l. Els mots del dibuix que contenen una p i una l són aquests: piscina, peu, pop, pales, para-sol, pilota, panxa, parxís, pomes, cantimplora, pare...; matalàs, mòbil, gelat, meló, escala, tovallola, gandula...
- Pregunteu als alumnes si reconeixen els personatges dels llibres de les altres àrees
del curs (Sira, Marta, Toni) i demaneu-los que expliquin què veuen en el dibuix:
- Què fan els nens i les nenes del dibuix?
- N’hi ha cap que no estigui content? Què li ha passat?
- Hi veieu persones grans, en el dibuix? Assenyaleu-les. Què fan? Qui són?
- Si disposeu de PDI, resoleu l’activitat inicial
de manera col·lectiva.
- Per a organitzar el treball de la unitat, disposeu de la programació en format text
i en format PDF
, que us permetrà adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques
i els criteris d’avaluació al vostre grup classe.