TU JA HO SAPS!
- Com a activitat complementària, demaneu als nens i les nenes que canviïn les vocals dels mots següents i formin paraules noves: neu (nau, niu, nou) peu (pau, piu, pou), dau (deu, diu), ulls (alls, ells), pit (pet, pot), mà (mi, mu), etc.
- Com a activitat d’ampliació, llegiu-los les frases inacabades següents perquè les
completin oralment i formin rodolins:
- He vist un gripau de color _.
- Si no vigileu, us fareu mal al _.
- A l’estiu, molts ocells fan el seu _.
- Prenc brou i menjo un _.
- La Paula para la _.
- En Manel fa volar un _.
- En Lluís menja un tall de _.
- L’Oriol marca un _.
- Teniu també a la vostra disposició dues activitats interactives per a consolidar l’aprenentatge de les vocals: Les vocals (I) i Les vocals (II).
TALLER ORAL...
- Comenteu als alumnes l’objectiu de la secció: explicar alguna cosa que els hagi passat, en aquest cas, com es van fer mal.
- Demaneu-los que escoltin atentament l’àudio del text oral com a mínim dues vegades. Podeu trobar les transcripcions dels textos orals en les
pàgines finals del llibre de l’alumne i en format PDF descarregable.
- Si disposeu de PDI, podeu projectar el dibuix de la pàgina d’entrada d’aquesta unitat i utilitzar l’eina del focus per a assenyalar els detalls del dibuix que us interessi.
- Demaneu als nens i les nenes que tornin a escoltar el text i, si ho creieu oportú,
formuleu-los les preguntes de comprensió oral següents:
- Qui us sembla que és la persona que diu a en Nico i la Sira que vigilin?
- La Sira, per què té el melic vermell?
- Qui s’ha fet mal primer: la Sira o en Nico?
- Qui cura en Nico? Com el cura?