...TALLER D’ESCRIURE
- Quan els alumnes hagin explicat com es van fer mal, demaneu-los que facin una valoració de la seva narració i que pintin l’emoticona que expressi millor el seu estat d’ànim amb relació al treball realitzat.
- Per a complementar el text model que es treballa en el llibre, podeu repartir als
alumnes una altra mostra de text narratiu que trobareu en un PDF descarregable. Es tracta d’una narració breu, amb imatges, sobre les vacances d’estiu de dos germans.
Llegiu-lo i demaneu als alumnes que es fixin en les fotografies. Després, feu-los
les preguntes següents:
- Què ha passat?
- On passaven les vacances?
- Com s’ha acabat?
- La Laia i en Pol, què us sembla que són: amics, veïns, germans...? Què us ho fa pensar?
- Com a activitat d’ampliació, pregunteu als alumnes on han passat les vacances d’estiu i amb qui hi han estat, quines activitats han fet, què els ha passat, etc. Demaneu-los que expliquin amb tres o quatre dibuixos alguna activitat o anècdota de les vacances i, si ho creieu oportú, que escriguin una frase que expliqui cada un dels dibuixos que han fet. Feu servir aquest PDF. Podeu demanar-los que portin una fotografia de les vacances i que l’enganxin en el primer requadre en lloc de fer-hi un dibuix.
LECTURA I COMPRENSIÓ...
- Abans de la lectura, formuleu als alumnes les preguntes inicials d’activació i anticipació.
També podeu fer-los les preguntes següents: Quins contes de princeses coneixeu? Qui
és la Ventafocs? I la Blancaneu?
- Feu que els alumnes formulin hipòtesis sobre el contingut de la lectura a partir del títol i les il·lustracions. Demaneu-los que expliquin què es veu en cada un dels dibuixos: Qui deuen ser les noies del primer dibuix? Per què hi ha una escala al costat del llit? Què li fa mal a la noia? Per què creieu que li fa mal?
- Lectura del text (lectura de les frases en grup i audició del text, formulació de
preguntes que en controlin la comprensió i explicació del vocabulari rellevant per
a la comprensió del text).
- Primer, feu una lectura col·lectiva de les frases.
- A continuació, llegiu en veu alta el conte complet. En trobareu la transcripció en les pàgines finals del llibre de l’alumne i en un PDF descarregable .
- Atureu la lectura i demaneu als alumnes que relacionin el fragment que han escoltat amb el dibuix corresponent (primer dibuix: dos primers paràgrafs; segon dibuix: fins a “matalassos de ploma”; tercer dibuix: fins a “quina nit!”; quart dibuix: la resta del text).
- Proposeu als alumnes l’audició del text.