L’objectiu d’aquesta secció és activar els coneixements previs dels alumnes. Podeu
proposar-los que formin paraules amb cada una de les síl·labes inicials que els direu
en veu alta:
FUT...(bol)
BÀS...(quet)
TE...(nis)
GIM...(nàstica)
NA...(tació)
PA...(tinatge)
AT...(letisme)
CI... (clisme)
ÀR... (bitre)
JU...(gador)
Com a activitat d’ampliació, llegiu-los els sintagmes següents perquè els completin
i diguin una acció pròpia de cada un d’aquests personatges:
El porter... (para els gols...)
El forner... (fa pa...)
El botiguer... (despatxa, ven, embolica, cobra...)
El taxista... (condueix el taxi, porta la gent...)
La Maria...
El Josep...
Els avis...
El cuiner...
Teniu també a la vostra disposició dues activitats interactives per a activar els
coneixements previs: Grups dr, tr, pr, pl i Verbs (després de destapar una parella de cartes, cal clicar per tornar-les a tapar).
TALLER ORAL...
En aquesta secció de la unitat es treballa la competència comunicativa de comprensió
i expressió oral.
Comenteu als alumnes que l’objectiu de la sessió és la narració d’una experiència
pròpia, com ara explicar què han fet avui, o què van fer el cap de setmana o un dia
que recordin bé.
Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del text oral com a mínim dues vegades perquè l’entenguin bé. Teniu les transcripcions dels textos
orals en les pàgines finals del llibre de l’alumne i en format PDF, que us podeu descarregar.
Si disposeu de PDI, podeu projectar el dibuix de la pàgina d’entrada d’aquesta unitat i utilitzar l’eina
del focus per a assenyalar els detalls del dibuix que us interessi.
Demaneu als nens i les nenes que tornin a escoltar el text i, si ho creieu oportú,
formuleu-los les preguntes de comprensió oral següents: