TU JA HO SAPS!
- L’objectiu d’aquesta secció és activar els coneixements previs dels alumnes. Podeu
proposar-los que formin paraules amb cada una de les síl·labes inicials que els direu
en veu alta:
- FUT...(bol)
- BÀS...(quet)
- TE...(nis)
- GIM...(nàstica)
- NA...(tació)
- PA...(tinatge)
- AT...(letisme)
- CI... (clisme)
- ÀR... (bitre)
- JU...(gador)
- Com a activitat d’ampliació, llegiu-los els sintagmes següents perquè els completin
i diguin una acció pròpia de cada un d’aquests personatges:
- El porter... (para els gols...)
- El forner... (fa pa...)
- El botiguer... (despatxa, ven, embolica, cobra...)
- El taxista... (condueix el taxi, porta la gent...)
- La Maria...
- El Josep...
- Els avis...
- El cuiner...
- Teniu també a la vostra disposició dues activitats interactives per a activar els coneixements previs: Grups dr, tr, pr, pl i Verbs (després de destapar una parella de cartes, cal clicar per tornar-les a tapar).
TALLER ORAL...
- En aquesta secció de la unitat es treballa la competència comunicativa de comprensió i expressió oral.
- Comenteu als alumnes que l’objectiu de la sessió és la narració d’una experiència pròpia, com ara explicar què han fet avui, o què van fer el cap de setmana o un dia que recordin bé.
- Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del text oral com a mínim dues vegades perquè l’entenguin bé. Teniu les transcripcions dels textos
orals en les pàgines finals del llibre de l’alumne i en format PDF, que us podeu descarregar.
- Si disposeu de PDI, podeu projectar el dibuix de la pàgina d’entrada d’aquesta unitat i utilitzar l’eina del focus per a assenyalar els detalls del dibuix que us interessi.
- Demaneu als nens i les nenes que tornin a escoltar el text i, si ho creieu oportú,
formuleu-los les preguntes de comprensió oral següents:
- Per què s’ha enfadat la Roser al principi?
- Quins exercicis d’escalfament han fet?
- Quins exercicis de relaxació han fet?
- Quins arbres hi havia al parc?