L’escenari d’aquesta unitat és el cos de les persones. El moviment del cos, l’anatomia, les funcions vitals... són el context en què es
mouen la Berta i la resta de la colla, en el qual els alumnes trobaran situacions
matemàtiques que els serviran per a adquirir nous conceptes i per a repassar els que
ja sabien.
- Podeu començar proposant als alumnes que facin l’activitat inicial
sobre l’escena d’entrada. Es tracta d’identificar l’objecte del dibuix, al qual condueixen
tres pistes amb continguts de la unitat.
- També podeu establir una conversa a partir de la imatge, projectada a la PDI, si en disposeu. Podeu fer als alumnes aquestes preguntes: Quin nombre porta el nen
que està saltant? Que està fent el nen del dorsal 83? On és l’esquirol? Quin nombre
porta la nena que hi ha al costat de l’arbre? Quants nens participen en l’activitat
del pati? Hi ha més nens o nenes? Quin animal està més lluny dels nens, l’ocell o l’esquirol? On hi ha una paperera? Quins dos nombres acaben igual? Quantes desenes de diferència hi ha entre aquests nombres?
- Per a organitzar el treball de la unitat i poder adaptar els objectius, els continguts,
les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe, disposeu
de la programació en format de text
o en format PDF
.