- Abans de la lectura: demaneu als alumnes que es fixin en el títol i en el dibuix que encapçala la pàgina i que formulin hipòtesis sobre el contingut de la lectura.
- Lectura del text: proposeu als alumnes que facin una lectura individual silenciosa del text, que els servirà per a ajudar-los
a entendre’l totalment i perquè puguin solucionar els dubtes que tinguin. Després,
proposeu-los que escoltin el text i que, alhora, observin el dibuix.
- Si disposeu de PDI, podeu projectar el text i utilitzar l’eina de la cortina perquè els alumnes puguin seguir la lectura al mateix temps que escolten l’àudio, com si es tractés d’un teleapuntador.
- Proposeu als alumnes que facin, ara, la lectura en veu alta. Recordeu-los la necessitat d’una bona entonació i una bona dicció.
- Ara, proposeu als alumnes que responguin en grup les preguntes següents:
- De quantes maneres heu sentit com s’ha format l’Univers? Feu una llista i comenteu-la entre tots.
- Creieu que és possible que abans de la creació de l’Univers tot estigués buit?
- De quina manera imagineu l’Univers?
- Quin ofici cal tenir per a recórrer l’Univers?
- Si disposeu de PDI, podeu utilitzar l’eina de la subratllada per a marcar les paraules que no coneguin.
- Demaneu als alumnes que facin les activitats previstes en el llibre per a després de llegir.