L’escenari d’aquesta unitat està relacionat amb l’Univers i la Terra i els diversos elements que el conformen. Amb aquest escenari de fons, els alumnes treballaran explicacions sobre situacions viscudes per ells mateixos o per persones del seu entorn, aprendran a escriure-les i llegiran com és la vida en una illa perduda enmig de l’oceà.
- Proposeu als alumnes que facin l’activitat inicial del quadern interactiu. La poden fer individualment o entre tots.
- Les activitats que us proposem en el còmic d’entrada de la unitat us serviran per a treballar la competència comunicativa i lingüística i per a sondejar els coneixements previs dels alumnes sobre diversos aspectes. A més a més, el treball col·lectiu d’aquesta activitat afavoreix l’agilitat en l’ús del vocabulari, el domini del llenguatge, la comunicació amb els companys i les companyes de classe i, finalment, l’ampliació de coneixements previs dels alumnes.
- Demaneu als alumnes que observin la làmina, que llegeixin el còmic i que, després,
facin les activitats proposades sobre les paraules relacionades amb l’Univers i la Terra. A continuació, demaneu-los que contestin aquestes preguntes de forma oral:
- Quants personatges intervenen en el còmic?
- Què estan mirant els nois i les noies a la pantalla de l’ordinador?
- Quina paraula es defineix i té un doble sentit?
- Establiu un diàleg sobre la composició de la Terra i sobre l’espai que ocupen els mars i els oceans.
- Proposeu a alguns alumnes que dibuixin a la pissarra l’Univers i que escriguin el nom dels planetes que coneixen.
- Demaneu-los que expliquin alguna experiència viscuda que tingui relació amb el mar o l’oceà.
- Comenteu altres històries famoses de naufragis i nàufrags, ja siguin reals o fruit de la ficció literària o cinematogràfica.
- Per a organitzar el treball de la unitat i adaptar els objectius, els continguts, les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup classe, disposeu de la programació en format de text o en PDF.