Comenteu amb els alumnes l’objectiu de la sessió: aprendre a explicar una situació.
El treball principal d’aquest taller contribueix a l’adquisició de la competència
comunicativa lingüística i afavoreix l’expressió oral i escrita, així com la interacció
en situacions comunicatives.
Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del fragment dramatitzat dues vegades com a mínim. La primera, per a situar-se en el context en què té lloc
la conversa, i la segona, per tal d’ordenar els fets que s’hi descriuen.
A continuació, podeu fer la lectura conjunta de les preguntes referents a l’audició.
Si ho creieu convenient, podeu tornar a escoltar l’audició i fer la lectura del PDF
de la transcripció del text oral.
Si disposeu de PDI, podeu projectar el PDF i utilitzar l’eina de la cortina perquè els alumnes puguin
seguir la lectura a la vegada que escolten l’àudio.
Si no disposeu de PDI, els alumnes trobaran els textos orals al final del seu llibre.
Proposeu-los que inventin, per parelles, una situació tan senzilla com sigui possible,
de por, còmica, d’intriga..., que tingui lloc en una platja o al mar. A continuació,
demaneu-los que exposin davant la resta de la classe, sense allargar-se gaire, la
situació que han inventat.
Demaneu als alumnes que recordin alguna situació viscuda. Podeu proposar diversos
temes: Us heu perdut alguna vegada? Què us ha passat en un parc d’atraccions?, etc.
A continuació, feu un torn obert de paraula perquè cadascú pugui explicar la seva
vivència. Demaneu-los que, abans d’explicar el que els va passar, ordenin les idees
i tinguin en compte que han de seguir una estructura lògica.