- Comentar una notícia implica extreure’n la idea principal i resumir-la; per tant, el treball d’aquest taller contribueix a l’adquisició de les competències comunicativa ––lingüística i audiovisual–– i de tractament de la informació. També afavoreix la competència social i ciutadana, ja que els alumnes han de formar-se una opinió de la notícia, expressar-la i escoltar la dels seus companys. A més a més, el treball que us proposem afavoreix el contacte dels alumnes amb els gèneres periodístics i els familiaritza amb els trets característics d’aquests tipus de textos.
- De totes les notícies que els alumnes poden trobar en les pàgines web proposades en la pàgina 15, en podeu reservar una perquè els nens i les nenes puguin comprovar com es va perdent o tergiversant la informació en el procés de difusió oral. Es tracta de muntar una mena de joc dels disbarats amb notícies, és a dir, que cada nen o nena expliqui a un company o companya, i sense que ningú més el senti, la notícia. Després, el darrer a sentir-la l’ha de transmetre a un altre alumne. Al final, feu que el primer alumne llegeixi la notícia i que l’últim expliqui el que ha entès.
- Demaneu als alumnes que escoltin atentament l’àudio del text oral. Disposeu de la transcripció del text oral en format PDF descarregable.
- Si disposeu de PDI, podeu projectar el PDF de la transcripció del text oral en cas de dificultat. Si no disposeu de PDI, els alumnes poden trobar les transcripcions dels textos orals en les pàgines finals del llibre de l’alumne.