L’escenari d’aquesta unitat és la reproducció dels éssers vius, centrat, primer, en els fongs i els bolets que formen per a reproduir-se i, després,
en les abelles i el seu paper en la reproducció de les plantes amb flors.
Aprofitant l’escenari, els alumnes repassaran els nombres de més de 6 xifres i les
operacions amb nombres naturals. També recordaran els angles, els seus tipus i les
seves relacions.
- Si els alumnes encara no han fet l’activitat inicial
en el seu espai digital, proposeu-los que la facin. És una manera divertida d’avançar
algun concepte relacionat amb la unitat. També la podeu resoldre entre tots.
- Podeu fer als alumnes algunes preguntes més i demanar-los que raonin per què han escollit
l’operació que han de fer en cada cas:
- Si els quatre amics i amigues van al bosc a identificar insectes i cada un troba cinc
espècies diferents, quantes espècies d’insectes han identificat entre tots?
- Si cada noia ha identificat dos insectes capaços de transportar pol·len i cada noi
n’ha identificat només un d’aquest tipus, quants dels insectes que ha trobat el grup
poden transportar pol·len?
- Cada noi ha identificat dos coleòpters diferents, mentre que una de les noies n’ha
trobat un i l’altra no n’ha trobat cap. Quants coleòpters ha identificat el grup?
- Si cada insecte té sis potes, quantes potes tenen entre tots els insectes trobats?
- Demaneu als nens i les nenes que responguin la pregunta del text de l’apartat “Ja
ho saps?” (pàgina 12 del llibre de l’alumne), pensada per a aplicar la propietat commutativa
del producte.
- Trobareu les solucions de les preguntes d’aquestes orientacions i de l’apartat “Ja
ho saps?” en un arxiu en format PDF
.
- Digueu als alumnes que entrin en aquesta pàgina web
, en què trobaran informació sobre els insectes. Demaneu-los que anotin les quantitats
que s’hi esmenten, en especial les que s’escriuen amb nombres de 6 xifres.
- Demaneu als alumnes que facin propostes d’altres elements que es poden anar a buscar
al bosc, com, per exemple, pinyons, i que inventin càlculs que es poden fer a partir
d’aquests.
- Podeu proposar als nens i les nenes que accedeixin a aquesta pàgina web
, en què trobaran ajuda per a escriure el nom en català dels nombres. Proposeu-los
diferents nombres de sis xifres perquè els escriguin amb lletres. Així podran repassar
i ampliar els seus coneixements sobre el sistema de numeració.
- Per a organitzar el treball de la unitat i adaptar els objectius, els continguts,
les competències bàsiques i els criteris d’avaluació al vostre grup de classe, disposeu
de la programació en format text
i en format PDF
.