Page 21 - Itineraris
P. 21

          Programació Les programacions estan basades en el currículum: descriuen els objectius didàctics de cada itinerari, les competències associades a cada dimensió i els continguts clau corresponents. A més, es proporcionen en diversos formats per afavorir-ne la personalització. A l’inici de cada itinerari, trobaràs una justificació i la intenció de la seqüència i, també, un ajut per a la planificació en sessions, de manera que coneixeràs les activitats imprescindibles i necessàries per adaptar les tasques al teu grup. Després, en les orientacions, trobaràs pistes i suggeriments, així com un munt d’idees per abordar el treball competencial des de cada itinerari. Aquesta flexibilitat permet escollir els itineraris segons les sessions disponibles cada setmana. EnWord   En línia        En PDF                  21 PROGRAMACIÓ Com pots saber què regalaràs? Objectius • Desenvolupar estratègies per comprendre un text escrit: conte. • Identificar els personatges, els espais i les parts d’un conte. • Distingir noms propis i comuns, femenins i masculins. • Imaginar el final d’un conte. • Interactuar en situacions d’aprenentatge. • Aplicar tècniques d’autoavaluació. Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic Dimensió comunicació oral C3 Interactuar oralment d’acord amb la situació comunicativa, conversacionals. Continguts clau • Estratègies de participació activa i col·laborativa en una conversa s l’objectiu d’imaginar-se un possible final. • Normes que regeixen la interacció oral: torn de paraula, mantenime l’opinió dels altres... Dimensió comprensió lectora C4 Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, d i escolars en diferents formats i suports. C5 Aplicar estratègies de comprensió per obtenir informació, inter d’acord amb la tipologia i la complexitat del text i el propòsit de la lec C6 Utilitzar, per comprendre un text, l’estructura i el format de cada g semàntic de les paraules i de les estructures morfosintàctiques mé Continguts clau • Hàbit lector: lectura i comentari d’un text narratiu. • Tipologia textual: els textos narratius, estructura i personatge • Estratègies per a la comprensió: connexions del text amb e resumir, imaginar un possible final per al text... • CL: Distinció del tipus de substantiu: noms comuns i noms p PROGRAMACIÓ Itinerari 6 Objectius Com pots saber què regalaràs? • Desenvolupar estratègies per comprendre un text escrit: un conte. Dimensió comunicació oral C11 Llegir fragments i obres i conè tores significatius de la literatura cat versal. • Identificar els personatges, els espais i les parts d’un conte. C3 Interactuar oralment d’acord amb la situació comunica- tiva, utilitzant estratègies conversacionals. • Distingir noms propis i comuns, femenins i masculins. Continguts clau Continguts clau • Imaginar el final d’un conte. • Interactuar en situacions d’aprenentatge. • Aplicar tècniques d’autoavaluació. • Normes que regeixen la interacció oral: torn de paraula, manteniment del tema, respecte per l’opinió dels altres... Competències bàsiques de l’àmbit d’aprendre a aprendre Competències bàsiques de l’àmbit lingüístic Dimensió literària • Estratègies de participació activa en una conversa sobre un text llegit, amb l’objectiu d’imaginar un altre final. • Tipologia textual: lectura d’un conte Dimensió comprensió lectora Dimensió autoconeixement resp de l’aprenentatge C4 Llegir amb fluïdesa per comprendre textos de la vida quotidiana, dels mitjans de comunicació i escolars en dife- rents formats i suports. C2 Ser conscient del que se sap i del que C5 Aplicar estrat 


































































































   19   20   21   22   23