Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 1
P. 3
Quant mesura un ratolí?
En aquest itinerari, en Pol diu que el ratolí de la foto- grafia fa un pam. La Sofia diu que no, que el ratolí és més llarg. Qui deu tenir raó?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a un seguit d’activitats relacionades entre si per aprendre a comparar longituds 1
2 , a mesurar amb instruments no convencionals, com el pam 3 , a descobrir unitats de longitud 4 i a mesurar amb instruments, ara ja sí, convencionals 5 . Podeu decidir que algunes de les activitats (o una part) les resolguin en un full, del qual us poden enviar una fotografia amb ajut de la famí- lia 1 2 5 .
Us suggerim que els indiqueu que facin l’activitat 6 com a cloenda de l’itinerari i per refermar la necessitat de fer servir instruments convencionals de mesura perquè no hi hagi di- ferències en funció de qui les prengui.
Donem molta importància al metaaprenentatge final. Aporta informació sobre la competència d’aprendre a aprendre. Si en voleu tenir constància, podeu demanar als nens i les ne- nes que enregistrin les respostes en un àudio i us les enviïn pel mitjà que feu servir de comunicació.