Page 3 - Itinerari Socials 1
P. 3
Dracs, roses i llibres...?
Primavera! En una parada s’hi venen roses i en una al- tra la Sofia i en Pol es demanen si sant Jordi va exis- tir o no mentre fullegen llibres. Acorden que qui segur que no va existir va ser el drac, fins que passa davant d’ells un noi vestit com si ho fos! La situació còmica ens serveix per introduir la diada de Sant Jordi.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Podeu demanar als nens i les nenes que situïn la festa en el temps 1 i que identifiquin la flor que representa la diada 2 . També els podeu proposar que en un calendari de casa loca- litzin el 23 d’abril i el decorin dibuixant-hi flors per indicar que és una data assenyalada. Us en poden enviar una fotografia.
Introduïm l’altre element de la festa: els llibres 3 4 . Propo- seu-los que llegeixin l’endevinalla, que l’aprenguin i la recitin, a veure si algú l’endevina. Si s’hi animen, es poden enregistrar amb el mòbil i enviar la gravació a parents i coneguts.
Amb el que saben de la llegenda, els serà senzill triar les afir- macions correctes 5 . Poden copiar les frases certes orde- nadament de manera que els surti un breu conte. Els mots encreuats 6 els serviran per escriure els noms dels perso- natges i els objectes del conte sense deixar-se cap lletra. Les preguntes de l’activitat 7 poden ser un motiu per parlar-ne a casa o perquè els nens facin una enquesta als seus familiars.
L’activitat 8 és un taller de titelles de dit per compartir en família. I si en fan una foto i us l’envien?
El metaaprenentatge final el poden respondre oralment i, si voleu tenir-ne notícia, els podeu demanar que escriguin la resposta o que l’enregistrin en un àudio i us l’enviïn.

