Page 3 - ITINERARIS Medi social 1
P. 3

  Qui parla de l’estiu?
En Bernat, la Sofia, en Pol i la Tània fa molts mesos que van a escola i comencen a pensar en l’estiu. Però només n’hi ha un que n’estigui parlant. Qui? I com ho sabem?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Amb aquest itinerari donem entrada a l’estiu perquè els nens i les nenes percebin que d’aquí a poc tornaran a gaudir del carrer o de la natura i a celebrar festes ni que sigui amb la prudència de qui tira petards a la revetlla.
Per repassar els mesos d’estiu, proposeu-los que els busquin en els mots encreuats 1 i que els copiïn. A continuació 2 , poden completar frases sobre l’estiu amb les paraules que hi falten i llegir-les.
En l’activitat següent 3 es presenten activitats d’estiu. Qui- na prefereixen? Proposeu-los que es dibuixin fent-la i que us enviïn el dibuix per fer un àlbum d’estiu de la classe. I... quines fruites associen a l’estiu? I si us n’envien una foto menjant-ne?
45
La revetlla! Després d’encerclar els elements de la llista, el di- buix pot servir per jugar en família al “Veig, veig”. En el cas dels objectes repetits, només un és la solució i s’ha d’acotar amb preguntes com aquestes: “És el del costat d’una coca?” “A sota hi té una piula?” 6 Tanquem la revetlla explicant com la cele- brem 7 i l’itinerari marcant què hem après de l’estiu 8 .
Aquesta activitat i el metaaprenentatge us poden servir per fer l’avaluació. Us poden fer arribar la resposta per correu o la poden penjar en un espai compartit.
             

























































































   1   2   3   4   5