Page 3 - Itineraris Llengua 2
P. 3
Com es llegeix en veu alta?
En aquest itinerari de Comprensió Lectora, la Irene proposa als seus companys preparar-se per quan pu- guin participar en el Certamen de Lectura en Veu Alta, com ho farà el seu cosí. Primer, però, han de saber com es llegeix en veu alta.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquesta situació ens permet despertar l’interès per la lectura i fer un seguit d’activitats relacionades entre si per aprendre a llegir amb fluïdesa, comprendre el que llegim 1 2 3 5 , ad- quirir vocabulari i aprendre com s’escriu 8 9 10 , i descobrir què hem de tenir en compte quan llegim en veu alta 6 7 .
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats. En ser de cicle inicial, segurament necessitaran algun adult perquè els ajudi a llegir la lectura La gallineta vermella.
Els alumnes poden respondre les activitats de comprensió en un full a part i per resoldre l’activitat 1 , poden escriure en tres o quatre frases què explica el conte. Les activitats en grup previstes, com, per exemple, llegir en veu alta, es poden treba- llar de forma individual amb algú que els escolti. Us suggerim, també, que, per resoldre l’activitat 7 , els alumnes s’inventin un final per al conte i que us l’enviïn (en word o bé en una fo- tografia del que escriguin).
Considerem important que facin la valoració final i el me- taaprenentatge. Si voleu tenir-ne constància, feu servir el ca- nal de comunicació que teniu amb els nens i les nenes (video- trucades, correu electrònic...).