Page 3 - Itinerari Naturals 2
P. 3

  Com respirem?
En aquest itinerari, la Paula i la Irene s’adonen que després de ballar la seva respiració ha canviat. És més ràpida o més lenta que abans? Sabem com respirem? Com funcionen els pulmons i el cor? Ho comprovem?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a una proposta d’activitats sobre la manera com respirem i com són els nostres pulmons 1 2 . Els alumnes comprovaran com l’aire entra al nostre cos i en surt 3 i pensaran per què per fer algunes activitats es necessita més aire que per fer-ne unes altres. Identificaran
quines situacions ambientals ens permeten respirar millor 4
i raonaran per què. També comprovaran com podem sentir el nostre cor i s’imaginaran com funciona 5 , i localitzaran els vasos sanguinis que permeten que la sang circuli per tot el cos 6 . Finalment, observaran com reacciona el nostre cos davant d’algunes situacions i què podem fer per sentir-nos millor 7 . La resolució de les activitats els permetrà reflexio- nar sobre el funcionament de la respiració 8 9 i la circulació de la sang 10 .
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual. Els podeu suggerir que provin el que es proposa en l’activitat 1 o també en la 2 i 5 , amb ajuda d’algun membre de la família, i que responguin oralment les preguntes. Els nens i les nenes poden gravar un àudio o un vídeo comentant la seva experiència.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge, que podeu demanar que us enviïn, igual que les altres activitats que vulgueu valorar.
                  


























































































   1   2   3   4   5