Page 3 - ITINERARIS Llengua catalana 3
P. 3
Com es conserven les històries?
En aquest itinerari de Dimensió literària, l’avi de la Ber- ta els explica una llegenda increïble que els té a tots enganxats i els nens i les nenes hauran d’explicar una historia en veu alta i enregistrar-la. Això els pot servir d’entrenament per participar en l’edició del Certamen de lectura en veu alta, que aquest any es farà en línia.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Proposeu als nens i les nenes que llegeixin en veu alta la lle- genda a algú de casa. Abans poden escoltar com un narrador explica la d’El gegant adormit. Seguidament poden treballar-ne la comprensió 1 2 3 i us poden enviar les respostes.
Les llegendes són històries lligades al territori que ens ajuden a explicar-ne l’origen i el sentit. Per treballar aquesta connexió, poden fer l’activitat 4 , amb l’ajuda del mapa de la zona.
Per descobrir els canvis que es poden introduir en les històries de transmissió oral, poden jugar al joc del telèfon amb la fa- mília 7 .
Per acabar, demaneu-los que expliquin en veu alta la llegen- da i que s’enregistrin o es filmin amb l’ajuda d’algú de casa 8 . Per valorar-la, els podeu demanar que us enviïn l’arxiu a través d’una nota de veu o un vídeo per correu electrònic.

