Page 3 - Itinerari Matemàtiques 3
P. 3

  Com fem matemàtiques a l’hort de l’escola?
En aquest itinerari, la Sara i en Teo són a l’hortet de l’escola. Els encanta tenir-ne cura. A més, els horts són un bon entorn per posar a prova les habilitats ma- temàtiques. Segurament a l’escola en teniu i, encara que amb el confinament no hi puguin anar, ben se- gur que els nens i les nenes en recorden moltes coses. També hi ha qui té un hortet a casa...
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Treballant diferents elements de l’hort proposem diverses ac- tivitats relacionades entre si per aprendre a elaborar les pre- guntes que completen l’enunciat d’un problema a partir de l’observació de la seva resolució, a trobar diferents preguntes en un sol enunciat 1 2 3 , a resoldre problemes mitjançant la multiplicació i la divisió 4 5 i a interpretar la divisió com a operació inversa de la multiplicació 6 . Resolent les acti- vitats, els nens i nenes comprovaran que es poden “fer ma- temàtiques” a l’hort.
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats i us suggerim que l’activitat 7 la facin amb l’ajut d’algú del seu entorn.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge. Podeu demanar-los que us els enviïn per correu elec- trònic o que els pengin en un espai compartit si voleu, igual que les altres activitats que vulgueu valorar.
            




























































































   1   2   3   4   5