Page 3 - Itinerari Naturals 3
P. 3

  És possible que els sentits fallin?
En aquest itinerari els de la colla s’adonen que a en Teo li passa alguna cosa. Hi veu bé? És possible que un sentit com la vista no funcioni a tothom de la mateixa manera? És possible que els sentits “fallin”?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a una sèrie d’activitats que ens porten a descobrir el daltonisme i a esbrinar què implica tenir daltonisme en la vida diària d’algunes persones 1 2 3
4 5 . Es proposa als alumnes que reflexionin sobre el paper dels sentits en la vida dels éssers vius 6 7 8 i també se’ls anima a descobrir com funciona l’esquema estímul-percep- ció-resposta 10 , sense entrar en detall en la descripció i el funcionament dels diferents òrgans dels sentits, que es tre- ballarà en el proper itinerari. La resolució de les activitats per- metrà als alumnes completar una reflexió final 11 i elaborar la seva idea de la percepció i la resposta 12 .
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual. Us suggerim que, per exemple, cada alumne reprodueixi la situació que proposa l’activitat 12 i us enviï un vídeo explicant tot el que passa des que veu les ga- letes fins que se les menja. Ho poden fer de manera teatralit- zada. Abans, però, cal que llegeixin la informació i les preguntes del’activitat 10 .Tambéelspodeuproposarquefacinperescrit l’activitat 7 i que redactin les conclusions de l’activitat 8 .
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge, que podeu demanar que us enviïn, igual que les altres activitats que vulgueu valorar.
                    



























































































   1   2   3   4   5