Page 3 - ITINERARIS Medi social 4
P. 3
On viu la Dana? I tu, on vius?
9 de maig, dia d’Europa! Podeu celebrar aquest dia en què Europa celebra la pau i la unitat del continent amb aquest itinerari. Avui, els de la colla s’escriuen amb al- tres nens i nenes europeus per explicar-se coses dels seus països.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Proposeu-los que situïn Europa geogràficament 1 i que s’adonin que no tots els països que formen Europa pertanyen a la Unió Europea 2 . Ho hauran de fer mirant-ho en la panta- lla. En l’activitat següent coneixeran els nens i les nenes amb qui s’escriu la colla. Però... d’on són? Amb unes pistes, una mica d’ajut i una cerca ràpida podran reconèixer des de quin país els escriuen i, després, situar-los en el mapa 3 .
Proposeu que la família participi en la gimcana de la UE: hauran de reconèixer imatges, cantar l’himne d’Europa, dibuixar-ne la bandera, reordenar lletres per descobrir-ne el lema o investigar el nom d’un país a través de les pistes 4 . Un cop descobert el país, aprendran més coses de la seva estructura territorial
5 i podran practicar el nom de les capitals de les comunitats que l’integren amb una activitat interactiva 6 .
Podeu plantejar l’activitat final 7 com una proposta perquè els nens i les nens de la classe s’escriguin entre ells, per correu postal o electrònic. Compleixen els requisits: viuen tots a la Unió Europea i són estudiants de primària!
Els alumnes us poden fer arribar les activitats o les poden compartir perquè en feu un seguiment o avaluació. Poden res- pondre el metaaprenentatge final oralment o els podeu de- manar que escriguin la resposta i us l’enviïn.

