Page 3 - ITINERARIS Medi social 4
P. 3
De gran, on viuràs? De què treballaràs?
En aquest itinerari la colla ha passat uns dies en un alberg de muntanya i la mestra els demana que expli- quin com és el paisatge de muntanya i si és diferent del paisatge de costa, que és el que ells coneixen.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquesta situació permet fer un recorregut per les comarques de Catalunya i veure com el paisatge determina la feina. Es tracten les comarques a partir de la seva classificació tradicional (mun- tanya, interior, costa). L’esquema que se segueix és aquest:
• Presentació del mapa de cada conjunt de comarques.
• Interpretació del mapa i de les dades complementàries que aporta.
• Proposta de recorregut que els nens i les nenes han de com- pletar amb el nom de les comarques i la seva capital. Per fer-ho, se’ls faciliten pistes que poden resoldre consultant el mapa i traçant-ne la ruta a sobre.
Us proposem que incidiu en el tipus de comarca on viuen els alumnes. Així: comarques de muntanya, en les activitats 1
2 3 ; d’interior 4 5 ; de costa 6 7 8 .
Premieu la travessia amb un test passatemps informal 9 : els nens i les nenes “sabran” quina serà la seva feina futura i en quin tipus de comarca viuran a partir dels seus interessos ac- tuals... i de les ganes de jugar.
Els alumnes us poden fer arribar les activitats o les poden compartir perquè en feu un seguiment o avaluació. Poden res- pondre el metaaprenentatge final oralment o, també, els po- deu demanar que escriguin la resposta i us l’enviïn.