Page 3 - ITINERARIS Llengua catalana 5
P. 3

  Com es llegeix en veu alta?
En aquest itinerari de la Dimensió de Comunicació oral, en Blai i la Lola han de preparar la seva participació en el Certamen de lectura en veu alta. Per això, es pregun- ten: com es llegeix en veu alta?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Coneixeu el Certamen de lectura en veu alta?
Aquest any, el 2020, amb la situació actual, els organitzadors se les han empescat per fer-lo en línia. Podeu aprofitar aques- ta situació per preparar la participació en aquesta edició es- pecial, si us hi havíeu inscrit. I si no hi participeu, no passa res... Sempre va bé treballar la lectura en veu alta!
L’itinerari comença amb un sondeig de coneixements previs 1 que els alumnes hauran de fer sols. Poden enregistrar les respostes, escriure-les i enviar-vos-les o, si feu una video- conferència entre tota la classe, les podeu comentar col·lec-
tivament.
Una alumna de sisè, que ja va participar en el certamen l’any anterior, explica a la Lola i en Blai com va anar. Proposeu als alumnes que escoltin la conversa 2 i que facin la comprensió
3 . Amb aquestes activitats, els nens i les nenes aniran des- cobrint consells que els ajudaran a fer una bona lectura i que podran aplicar a l’hora de preparar el text que els proposem 6 .
Un cop preparada la lectura, proposeu-los que enregistrin un àudio o un vídeo o que el llegeixin a algú de casa 7 i que valo- rin com ho han fet 8 . Si voleu, podeu demanar-los que us en- viïn els enregistraments, que podeu aprofitar per a l’avaluació.
           
























































































   1   2   3   4   5