Page 3 - Itinerari Llengua 5
P. 3

  I tu, com ets?
En aquest itinerari de la Dimensió d’expressió escrita, l’alumne haurà d’acabar escrivint la seva descripció. Per això, es parteix d’una situació inicial quotidiana: l’Èric ha d’explicar com és la seva cosina i no l’acaba d’en- certar. S’hi posa en evidència que a l’hora de fer una descripció cal tenir present la finalitat per a la qual es fa. Els alumnes poden llegir el còmic i reflexionar amb l’activitat 1 sobre la situació.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
El pas següent de l’itinerari és la lectura d’un text literari es- crit en primera persona, que serveix de text model, en què el protagonista es descriu i parla del seu entorn. Els nens i nenes poden fer aquesta lectura des de casa i resoldre les activitats de comprensió i anàlisi 1 2 .
El pas següent és la preparació o planificació d’una descripció que no podran fer en grup, però sí individualment 4 i que els ser- virà per escriure el text al final 5 . El text el poden escriure en un document de word que us poden fer arribar si els el voleu valorar.
Abans d’arribar al final de l’itinerari, però, hi ha una proposta d’ac- tivitatsperal’estudisistemàticdelallengua:diftongsihiats 6
7 que poden autocorregir-se si els proporcioneu les solucions.
L’itinerari s’acaba amb l’escriptura del text que ha de respon- dre a la pregunta inicial I tu, com ets? El text el poden escriure en un document de word que us poden fer arribar si preferiu valorar-los aquesta expressió escrita.
Finalment, us aconsellem que l’alumne s’autoavaluï amb la rú- brica senzilla i reflexioni sobre el seu aprenentatge.
           

























































































   1   2   3   4   5