Page 9 - Itinerari Llengua 5
P. 9
2
COMPRENEM LA DESCRIPCIÓ D’UNA PERSONA
L’August pateix una malaltia i ens explica què pensa. Marca les opcions correctes segons el text:
L’August fa les mateixes coses que els altres nens i nenes. La gent no es fixa en ell.
L’August se sent un nen molt normal.
La seva cara és diferent de la dels altres nens i nenes.
Hi ha nens que quan el veuen fugen cridant. L’August no s’acostuma al seu aspecte.
JO JA SÉ COM
ÉS L’AUGUST. VAIG ANAR A VEURE
LA PEL·LÍCULA!
ANALITZEM LA DESCRIPCIÓ D’UNA PERSONA
3
L’August es presenta perquè sapiguem una mica com és. Com classificaríeu la informació que ens dona?
Soc un nen de deu anys.
Menjo gelats.
Vaig en bici.
Ja estic bastant acostumat a tenir aquest aspecte.
Ja sé com fer veure que no veig les cares que fa la gent.
Jugo a pilota. Em dic August. Tinc una Xbox.
Segur que és molt pitjor que tot el que us esteu imaginant.
ASPECTE FÍSIC
MANERA DE SER
AFICIONS
I PREFERÈNCIES
TRETS GENERALS
El que fa l’August és una descripció de si mateix, dels seus trets físics i de la manera de ser i actuar. D’aquestes descripcions, se’n diuen retrats. Per fer un retrat, es fan servir recursos lingüístics diversos, com adjectius, frases fetes, comparacions i diferents formes verbals dels verbs ser, estar i semblar.
Itinerari
2113
9