Page 3 - Itinerari Matemàtiques 5
P. 3

  Com podem ajudar a conservar la fauna d’un ecosistema?
En aquest itinerari, els de la colla han de buscar imat- ges que mostrin com el canvi climàtic afecta la super- vivència de les espècies animals i vegetals i els eco- sistemes en general. Com poden ajudar a conservar la fauna d’un ecosistema?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Aquest punt d’arrencada dona peu a un seguit d’activitats relacionades entre si per aprendre a destriar les dades ne- cessàries per resoldre el problema sobre la disminució de la fauna d’un ecosistema 1 2 , a resoldre’l combinant diferents operacions 3 4 i a trobar una solució per delimitar els es- pais de l’hàbitat dels animals en un plànol amb punts, rectes i segments 5 6 . La resolució de les activitats els permetrà donar resposta a la pregunta repte inicial.
Us animem que valoreu quines activitats podeu proposar als alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats i us suggerim que facin l’activitat 7 a partir de la seva habita- ció (han de dibuixar-ne un croquis i marcar les línies paral·le- les, secants, etc.) i que en l’activitat 8 es cronometrin ells mateixos o demanin a algú del seu entorn que ho faci.
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge. Podeu demanar-los que us els enviïn per correu elec- trònic o que els pengin en un espai compartit si voleu, igual que les altres activitats que vulgueu valorar.
             




























































































   1   2   3   4   5