Page 3 - Itineraris Matemàtiques 5
P. 3
Quanta aigua consumim?
Els de cinquè han anat a visitar l’embassament de la Baells i han quedat impressionats amb el que han vist i el que els han explicat. És possible que l’aigua de l’em- bassament s’acabi? Quanta aigua consumim?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Per respondre la pregunta inicial o repte, es proposen un se- guit d’activitats relacionades entre si per comprendre primer com es mesura la capacitat d’un recipient 1 2 3 4 . La 3 la podeu fer amb un tetrabric de llet o suc en comptes de amb l’iticub. Encara que els alumnes sàpiguen que hi cap 1l, poden fer-ne la comprovació igualment amb un mesurador casolà.
Si es fixen en els textos del bric, podran veure que segurament hi surten altres unitats, com ml o cc. Per practicar la conversió de les unitats de capacitat poden resoldre les activitats 5 6
i representar les dades en diagrames d’arbre 7 8 9 . Valoreu quines activitats poden fer els alumnes en la situació actual i segons les seves possibilitats. Les activitats les poden resol- dre en un full i enviar-vos-les si voleu avaluar-les.
Us suggerim que participin en l’activitat 10 amb les persones que aquests dies són a casa: es tracta de trobar altres reci- pients en què se n’especifica la capacitat.
Considerem important fer el metaaprenentatge. Podeu dema- nar-los que us l’enviïn per correu electrònic o que els pengin en un espai compartit si voleu.