Page 3 - ITINERARIS Matemàtiques 5
P. 3

  Com podem entendre millor la civilització romana?
En aquest itinerari, en Blai se sorprèn que el seu den- tista tingui la consulta a la Via Augusta de Barcelona. La Via Augusta no era una carretera dels romans?
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
Per respondre la pregunta, es proposen un seguit d’activitats relacionades entre si per sumar i restar nombres decimals 1
2 , multiplicar i dividir per 10, 100, 1.000... 3 4 , multiplicar i dividir nombres decimals 5 6 i fer operacions amb frac- cions 7 .
Destrieu quines activitats poden fer els alumnes en la situa- ció actual i segons les seves possibilitats. Poden resoldre les activitats en un full i enviar-vos-les si voleu avaluar-les. Re- comaneu-los que llegeixin els requadres informatius sobre els continguts clau.
Suggeriu-los que les persones que aquests dies són a casa participin en l’activitat 8 : es tracta de proposar i resoldre problemes per parelles. Els problemes han d’estar relacionats amb temes quotidians i els alumnes els han de poder resoldre amb el que han après en aquest itinerari: fer operacions bàsi- ques amb nombres decimals. Us poden fer arribar el problema que inventin amb decimals per a l’avaluació.
Considerem important que els alumnes facin el metaaprenen- tatge. Podeu demanar-los que us l’enviïn per correu electrònic o que el pengin en un espai compartit si voleu.
             


























































































   1   2   3   4   5