Page 3 - ITINERARIS Medi natural 6
P. 3

  Què tenen a veure els cotxes amb els cavalls?
L’avi de l’Eva ha tingut molts cotxes al llarg de la vida. El primer que va tenir era un Dos Cavalls i el que té ara es pot connectar a internet i tot! El següent serà elèctric, per no contaminar.
Orientacions per fer aquest itinerari des de casa
La situació d’arrencada dona peu a una sèrie d’activitats so- bre com ha evolucionat la tecnologia, a partir de l’observació de l’evolució dels mitjans de transport 1 2 3 i de la comu- nicació 5 6 . També es reflexiona sobre l’impacte del motor de combustió en el medi ambient 4 i sobre les implicacions de l’ús de les tecnologies de la informació (internet i xarxes socials) en la privacitat 7 .
Per treballar des de casa, podeu suggerir als alumnes que facin una mica d’arqueologia familiar i descobreixin els cotxes que ha tingut la família al llarg del temps. Poden fer un muntatge semblant al de l’entrada —amb imatges reals o dels mateixos models que puguin trobar per internet. També poden explicar quin cotxe tenen actualment i/o quin els agradaria tenir i per què. També pot ser interessant resoldre les activitats 1 3
, relacionades amb els motors, per veure qui hi entén més a casa. Pel que fa a l’evolució de l’accés a la informació, poden preguntar als pares o als avis com s’informaven abans de te- nir ordinadors i internet i contestar les activitats 5 6 . Com a treball més individual i reflexiu, poden escriure el text que es proposa en l’activitat 8 o fer l’activitat 9 .
Considerem important fer la valoració final i el metaaprenen- tatge i que els comparteixin amb vosaltres.
                  



























































































   1   2   3   4   5