Page 12 - Itinerari Matemàtiques 3
P. 12
Fem més matemàtiques relacionades amb l’hort:
Suposeu que en una classe han de muntar un hort com el de la classe de la Sara i el Teo. Han decidit fer grups de treball per dur a terme les diferents activitats.
A la classe hi ha 28 alumnes:
Grups de 7 alumnes per treure les males herbes de l’hort. Grups de 5 per instal·lar un rec automàtic a l’hort.
Grups de 4 per organitzar una visita a un hort més gran. Grups de 2 per preparar un taller de plàstica sobre l’hort.
Fes les divisions per veure quants grups podran formar, com en l’exemple. Digues, en cada cas, si els grups són tots iguals (divisió exacta) o si sobren o falten alumnes (divisió entera):
28 : 4 = 7 (divisió exacta)
Encercla, en la imatge de dalt, els diversos grups amb un color diferent per a cada activitat.
PER ACABAR, PENSA-HI...
Et veus capaç de repartir coses o tasques? Com ho faries?
12
VALORA L’ITINERARI
7
APLIQUEM EL QUE HEM APRÈS
A B C D