Page 12 - ITINERARIS Llengua catalana 3
P. 12

   8
TRANSMETEM LA LLEGENDA
a no es perdi, enregistreu-la i... feu-la córrer!
Per preparar la rondalla, seguiu aquest esquema:
Penseu la fórmula amb què començareu, com “Rondalla ve, rondalla va, si no és mentida, serà veritat”.
Seguiu l’ordre per explicar-la: primer la situació inicial, després el problema o conflicte que es planteja i, per acabar, la resolució final.
Una fórmula per acabar és, per exemple, “I rondalla contada, rondalla acabada”.
Perquè la rondall
      1 2
3
Valora com ho ha fet el teu grup:
Trieu quins nens o nenes posaran la veu i quins els enregistraran o els filmaran.
      9
VALOREM LA FEINA
      MILLORABLE
BÉ
MOLT BÉ
         Hem entès i preparat l’explicació de la llegenda que hem llegit.
      Hem fet servir fórmules de començament i acabament.
      Hem enregistrat la rondalla parant atenció a les pauses, l’entonació, la intensitat...
         Ens hem posat d’acord per organitzar l’explicació.
          PER ACABAR, PENSA-HI...
T’ha agradat la llegenda que heu llegit? Per què? Què has après que abans no sabies?
              12
VALORA L’ITINERARI
          









































































   8   9   10   11   12