Conèixer (o recordar) el procés de sembra o plantada.
  • Podeu fer servir la mascota per introduir (o recordar) el tema de la sembra o la plantada de l’hort. L’ocelleta arriba a classe i diu que ve de l’hort, de veure com van creixent les plantes i pregunta als nens i les nenes com ho han fet per plantar (o com ho farien si no ho han fet):

    • Hooola, nens i nenes! Vinc de veure com creixen les plantetes de l’hort (els testos...). M’ha encantat! Però com pot ser que creixin? Què es fa perquè creixi una planteta?

  • Parleu del procés que se segueix per plantar o sembrar: fer el solc, posar la llavor o el planter, cobrir-los i regar.

    Aprofiteu per treballar conceptes d’ordenació (primer, segon, nalment...) i temporals (ara, abans, després).

  • Representar les accions de fer el solc, posar la llavor, cobrir la llavor i regar.

Ordenar la seqüència de la plantada en una activitat interactiva.
  • Projecteu amb la PDI l’activitat interactiva d’ordenar seqüències i resoleu-la entre tots. Recordeu el procés i l’ordre. Podeu preguntar als alumnes què passaria si no seguissin aquest ordre.

Enganxar, en la làmina de treball, les cartolines en l’ordre correcte.
  • Repartiu les cartolines encunyades i, després d’identificar les imatges, demaneu als alumnes que completin la làmina de treball: Han d’ordenar individualment les cartolines dels passos i enganxar-les en la làmina en l’ordre correcte.

Què treballem?

Descoberta de l’entorn. Matemàtiques

Ordenació d’una seqüència temporal (abans-després). Introducció als ordinals: primer, segon, tercer.

Comunicació i llenguatges. Llenguatge verbal

Explicació d’una seqüència temporal fent servir els connectors adequats.

Descoberta de l'entorn

Coneixement de la seqüència de plantada o sembra d’hortalisses.

Què ens proposem?
  • Ordenar una seqüència temporal.
  • Conèixer el procés de plantar una llavor o un planter.
  • Fer servir, en les converses, les nocions temporals abans, des- prés, primer, segon i tercer.
Comunicació i llenguatges. Llenguatge verbal

Inventar entre tots una història o un conte fent servir les nocions temporals abans i després, primer i segon.
Asseieu-vos en rotllana i feu servir la mascota. Poden començar construint oracions: Abans plorava molt i ara ric més; Abans jugava a pilota i ara jugo al sorral; Abans era un bebè i ara ja soc gran; Abans tenia por de... i ara... També podeu començar frases perquè els alumnes les acabin: Primer omplo el got d’aigua i després...; Primer em poso la bata i..., etc.

Descoberta d'un mateix i els altres

Parlar de com eren abans, de com són ara i de com s’imaginen que seran després, de grans.

Portar fotografies de quan eren més petits i més grans i ordenar-les. Les podeu deixar a algun dels racons de la classe perquè les puguin mirar quan vulguin.

Àudio

00:00