La nostra paradeta
![](https://text.cat/blog/wp-content/uploads/2024/04/Ara-24-02-28-1024x576.jpg)
Ara ve… Sant Jordi. El dia de Sant Jordi tothom surt al carrer i grans i petits busquen, miren i regalen llibres, contes i roses. I a l’escola?A l’escola també se celebra. Us suggerim una proposta per treballar la importància de compartir i el plaer per la lectura.
Els grans ens expliquen la llegenda de Sant Jordi
- Expliqueu als nens i les nenes que els alumnes més grans de l’escola, els de cinquè o sisè, vindran a veure’ns per explicar-nos una llegenda i a fer-nos una proposta. Quina deu ser? Expliqueu què és una llegenda i converseu sobre els personatges que apareixen en aquesta història, el lloc on passa i què hi passa. Sabeu quina llegenda ens volen explicar? Ho heu endevinat?
- En petits grups, els alumnes de primària expliquen la llegenda de Sant Jordi. Mentre l’expliquen poden ensenyar algun dels contes publicats sobre la llegenda. Per exemple Sant Jordi i el drac, d’Anna Canyelles i Roser Calafell de La Galera. També es pot llegir i ensenyar el conte La diada de Sant Jordi, de Carles Sala i Vila i Roser Calafell, de la mateixa editorial, i proposar als alumnes fer la seva pròpia paradeta de llibres.
- Si no podeu organitzar aquesta proposta amb els mestres de primària, com a alternativa, podeu projectar i escoltar la llegenda de Sant Jordi que expliquen en Jan i la Júlia del Teatre Kursaal de Manresa.
Fem la nostra paradeta
- Ja coneixeu la llegenda. I la tradició? És tradició regalar llibres i roses a les persones que estimem, i és per això que el dia de Sant Jordi el carrer s’omple de parades de llibres i roses. I a l’escola? Com celebrem Sant Jordi? Proposeu als petits fer una paradeta per intercanviar contes amb altres alumnes de la classe o bé amb els companys d’infantil. Per fer-ho, cada alumne ha de portar un conte i l’ha d’intercanviar amb algú altre.
- Entre tots, decidiu com ha de ser aquesta paradeta, on es pot posar i com hi exposareu els contes. Per exemple, podeu ajuntar dues taules petites i tapar-les amb paper d’embalar. Proposeu als alumnes decorar el paper d’embalar amb aquestes plantilles amb motius de Sant Jordi (roses, dracs, sant Jordi, la princesa) i fer-hi un rètol, per exemple amb el nom de la paradeta (La paradeta de la classe dels esquirols, etc.), una frase relacionada amb Sant Jordi o bé una dita relacionada amb els llibres (Sant Jordi, llibres i roses). També podeu decorar el paper d’embalar amb lletres de diferents mides, colors i formes, o amb fotografies de les cobertes de contes infantils.
- Passat Sant Jordi, podeu continuar l’activitat i crear un espai per compartir o intercanviar contes. Cada setmana, els alumnes agafen un conte i en deixen un altre per a compartir.
- Aprofiteu també per parlar dels avantatges de deixar-nos els contes i dels hàbits que cal adquirir (tenir cura dels llibres que ens deixen, no perdre’ls, tornar-los, etc.).
SI TENIU EL PROJECTE IMAGINA!…
![](http://text.cat/blog/wp-content/uploads/2024/04/Si-ets-24-02-28.jpg)
Feu servir l’aplicació DocuImagina per documentar la sessió amb els alumnes més grans, la sessió en què els alumnes han decorat el paper d’embalar per fer la paradeta de llibres o bé el moment en què els alumnes han compartit llibres, contes o àlbums il·lustrats.
T’ha agradat la proposta? Si tens suggeriments o vols compartir la teva opinió escriu-nos amb el títol “Comentaris sobre l’Ara ve” a comunicacio@enciclopedia.cat.
Gràcies per les propostes! Em són molt útils a l’aula!
Moltes gràcies pel comentari i per seguir-nos, Laia!